Tarta cu menta si ciocolata

Publicat de Mariana 09 mai, 2010 2 comentarii

Tarta cu menta si ciocolata


O tarta fooarte aromata! :) Dulce, racoroasa si ciocolatoasa.
Am vrut neaprat sa o incerc dupa ce am vazut-o pe blogul lui Heather Pace. Mi-au placut foarte multe retete de aici de fapt. Chiar am cumparat 2 dintre cartile ei: “Just Desserts” si “The Moonie Pie”. Inca nu am pregatit nimic din ele dar o sa postez niste mici review-uri in viitor ;)
Am folosit aici cateva ingrediente in premiera: uleiul esential de menta, untul de cacao si… menta :D Nu am mai pregatit niciun desert cu menta pana acum dar cu siguranta vor urma destule pentru ca mi-a placut foarte tare rezultatul.


Tarta cu menta si ciocolata


Uleiul esential de menta comestibil se gaseste la Plafar iar untul de cacao l-am cumparat de aici. Pare scump dar in retete se folosesc de obicei max. 2-3 linguri de unt topit (din cate am vazut eu) deci cantitatea din borcanel o sa ajunga destul de mult timp.
Iata si reteta:

Blatul:
- 1 cup* migdale, maruntite in mixer dar nu foarte tare
- 3/4 cup curmale (este recomandat  sa le inmuiati 5-10 min in apa, pentru a nu bloca cutitul mixerului)
- 1/4 cup pudra de cacao/carob
- 1/4 cup boabe de cacao (eu am folosit bucatele de cicolata neagra 85% cacao pentru ca nu am gasit boabe de cacao)
- 1 lg extract de vanilie
Se amesteca toate ingredientele intr-un robot de bucatarie pana se formeaza un “aluat” care se poate modela in mana. Se adauga 1-2 lg apa daca este nevoie.
Se preseaza compozitia intr-o forma de tarta de diametru 16 cm. Se poate pune si intr-o forma mai mare, dar, evident, blatul va fi mai subtire.
* 1 cup = 1 cana/pahar de 250 ml


Crema
- 2 1/2 cups nuci caju
- 1 cup frunze de menta (doar umpleti o cana cu cate frunze intra, fara sa le presati foarte tare)
- 1 cup apa
- 1/3 cup si 2 Lg sirop de agave/miere
- 5-8 picaturi ulei esential de menta (eu am pus 5 picaturi, uleiul este foarte puternic)
- 1 lg extract de vanilie
- un praf de sare
- 3 Lg unt de cacao topit
- 2 Lg ulei de cocos/palmier
Amestecati intr-un blender toate ingredientele, in afara de untul de cacao si uleiul de cocos/palmier. Mixati pana cand compozitia devine fina si cremoasa.
Se adauga apoi si celelalte 2 ingrediente si se amesteca pentru a le incorpora in compozitie.
Daca este nevoie, mai adaugati ulei sau frunze de menta.
Turnati crema peste blatul din forma de tarta si dati la frigider/congelator pentru aprox. 1h sau pana cand capata consistenta dorita.


Mint awaaay! :D


Tarta cu menta si ciocolata

2 comentarii to Tarta cu menta si ciocolata

  1. says:

    Ina Todoran O fac, claaaaaaaar! >:D<

  1. says:

    Mariana :D Chiar merita incercata! Sa-mi zici cum ti s-a parut ;)