Cheesecake cu visine

Publicat de Mariana 02 mai, 2010 4 comentarii

Cheesecake cu visine2

Cel mai bun desert crud pe care l-am pregatit pana acum :D

Reteta este preluata de pe blogul lui Kristen Suzanne. Dar a suferit destule modificari, din cauza ca nu am gasit toate ingredientele de pe lista… In final insa, rezultatul a fost satisfacator.

Evident, nu este un cheesecake in adevaratul sens al cuvantului, pentru ca nu are nici urma de crema de branza. Am preluat denumirea de la autoarea retetei.

Cheesecake cu visine1 

Instructiuni:

Blatul

- 1 3/4 cani de nuci preferate (am folosit si eu migdale, la fel ca in reteta initiala)

- 1/8 lg sare de mare

- 3/4 cana stafide

Pudra de carob/ cacao dupa gust.

Se mai pot adauga diverse arome, de exemplu extract de vanilie, sau, asa cum era specificat in reteta initiala, extract de cirese. Eu nu am gasit, deci am sarit pasul acesta :)

Mixati nucile, carobul si sarea, dar nu foarte fin. Adaugati stafidele si mixati pana ce compozitia devine lipicioasa si se poate modela in mana. Daca este nevoie, mai puneti stafide.

Adaugati si restul ingredientelor (arome, extract de cirese, etc.)

Presati intr-o tava de tarta si puneti la frigider.

Crema

- 3 cani caju inmuiat in apa rece pentru 1-2 ore

- 1/3 cana sirop de agave/miere

- 6 curmale care pot fi inmuiate si ele in apa aprox 10 min pentru a se mixa mai usor in blender

- 1/2 cana suc proaspat de lamaie

- 1/4 cana apa

- 2 lg extract de cirese (eu am adaugat visine intregi, decongelate)

- 1 cana ulei de cocos (eu am folosit ulei de palmier)

Se mai pot adauga pudra de ciocolata raw si diverse arome. Eu am incorporat cateva visine intregi si alte cateva au intrat cu toata compozitia in blender.

Mixati nucile caju, siropul de agave, curmalele, sucul de lamaie si apa pana ce compozitia capata o textura cremoasa (3-5 min).

Aduagati uleiul de cocos/palmier, cacaua/carobul si esentele dorite, apoi amestecati pana ce acestea sunt incorporate in compozitie.

Turnati crema peste blatul din tava si dati la frigider pentru cel putin 1h. Pentru o textura mai ferma, puteti sa puneti tava la congelator si sa o urmariti pana ce capata consistenta dorita.

Sosul

- 1 punga cirese/visine/afine/mure inghetate

- 1/4 cana sirop de agave/miere

- suc de lamaie dupa gust

- un praf de scortisoara

Mixati toate ingredientele.

Sosul se adauga de preferat atunci cand serviti prajitura, altfel va fi absorbit de crema.

Cheesecake cu visine3

Pare sa fie lunga lista de instructiuni dar “cheesecake-ul” se prepara foarte repede! Cel mai mult dureaza asteptatul! :D

Enjoy!

4 comentarii to Cheesecake cu visine

  1. says:

    Ina Todoran Mmmm, super arata!!! Eu am facut cu portocale si m-am indragostit de el. Asta e musai de facut cand ai visine sau cirese proaspete si zemoase, mmm! Te pup!

  1. says:

    Mariana Asa e, cu fructe proaspete cred ca o sa fie si mai si! :D
    Vreau sa mai incerc neaparat cu mure si cu piersici! Am zis! :D

  1. says:

    Florina Care este mai exact gramajul ingredientelor ? Sau ce fel de cana trebuie folosita ptr masurat ? Niciodata nu mi-a iesit daca a trebui sa pun "o cana / pahar" sau "cat cuprinde" :) Multumesc!

  1. says:

    Mariana Buna, Florina!
    Prin "cana" eu ma refer la aprox 250 ml.
    Dar sincer, in retele crude, chiar te ghidezi dupa gust, poti sa pui cat ti se pare potrivit din fiecare ingredient, in special la blat. Aici nu exista probleme gen "n-a crescut". La crema, ar trebui sa se pastreze proportiile, pentru a se omogeniza bine si a se intari "frumos" la frigider.

    In orice caz, e ok daca folosesti o cana oarecare de-a ta si raportezi totul la ea,a o faci unitatea de masura.

    Numai bine, sper sa iasa bine prajitura! :)